Buduj NAMIOT SPOTKANIA!

21-26.01.2018 (Kopia Górka)



Parę przemyśleń, zdań z rekolekcji o „Namiocie Spotkania”, w których miałam okazję ostatnio uczestniczyć w Centrum Ruchu Światło-Życie w Krościenku.

  • Modlitwa osobista – rozmowa sam na sam z Bogiem. Rozmowa z przyjacielem, najlepszym przyjacielem.
  • Ciągle dążę do tego, aby wzrastać w relacji z Bogiem.
  • Zadbaj o czas modlitwy, rozmowy z Bogiem.
  • Czas przeznaczony tylko i wyłącznie dla Boga.
  • Niepotrzebne myśli zostaw z boku, a skup się w momencie modlitwy na obecności Boga.
  • Bóg daje z siebie wszystko, swoją bezinteresowną miłość.
  • Muszę ciągle uświadamiać sobie, że podczas modlitwy mówię do Boga, do tego, który mnie stworzył, stawać w Jego obecności.
  • Każdy krok w naszym życiu jest w odniesieniu do Boga Ojca.
  • Nasze drogi mają prowadzić do Boga.
  • Grzech przeszkadza mi żyć w relacji z Bogiem.
  • Bóg wie, co dla mnie jest najlepsze, co mam w życiu robić, a czego nie. Zna moje imię, dba o mnie, dba o własne dziecko. Widzi każdy mój krok.
  • Trudne chwile w życiu są łaską, darem Bożym. Nie ma chrześcijaństwa bez krzyża.
  • Bóg powinien mieć pierwszeństwo wypowiedzenia się. Słuchajmy uważnie tego, co do nas mówi.
  • Bóg rozwiązuje sytuacje, które tu na ziemi wydają się nie do rozwiązania.
  • Modlitwa jest osobistym spotkaniem z Bogiem.
  • Przyjmuj z pokorą to, co Bóg dla Ciebie zaplanował.
  • Wola Boga ma się spełniać, nie moja.
  • Nie zawsze rozumiem, co Bóg chce mi powiedzieć poprzez Słowo Boże, ale ufam, że ma wobec mnie dobre zamiary, chce dla mnie jak najlepiej.
  • Wiara jest wrażliwa, ufna Bogu, Synowi Bożemu, Duchowi Świętemu, Maryi.
  • Z wdzięcznością przyjmuj to, co przynosi życie.
  • Miej postawę otwartego serca na modlitwie.
  • Każdy ma swój osobisty, niepowtarzalny charyzmat.
  • Charyzmat to dar dla służby.

Panie Boże, Tobie zawierzam moją słabość, lęki, to, co mnie od Ciebie oddala. Zawierzam Ci całe moje życie. Ty wiesz, co dla mnie najlepsze. Naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami. Kieruj mną, prowadź mnie swoimi drogami, daj światło i odwagę, oraz pokorę w przyjmowaniu Twoje woli. Amen



Dwa poniższe cytaty, które według mnie posumowują, zawierają syntezę tych rekolekcji.
Nie wstydź się zatem świadectwa Pana naszego ani mnie, Jego więźnia, lecz weź udział w trudach i przeciwnościach znoszonych dla Ewangelii według mocy Boga! (2 Tm 1, 8)

Modlitwa musi jednak być przekroczeniem tego więzienia, tej granicy własnego ja, czyli musi być właśnie postawieniem siebie w obecności Boga. (ks. Franciszek Blachnicki – Szkoła Modlitwy ”Namiot Spotkania”)

Komentarze