Bracia i siostry



Nie, nie będzie to wpis o bracie czy siostrze, rodzeństwie. Będzie mowa o kimś innym.

Niedziela, popołudnie, wigilia miejska. Tłumy ludzi przyszły, aby posłuchać świątecznych piosenek, zrobić sobie zdjęcie przy świetlnych, świątecznych dekoracjach, zjeść coś ciepłego, podzielić się opłatkiem, czy po prostu oderwać się na chwilę od codziennych obowiązków. Przyszli starsi, młodzi, dzieci z rodzicami. Wśród tego tłumu był ktoś jeszcze. Schowani po parku, wtopieni w tłum niezauważani przez innych. Mowa o braciach i siostrach, którzy są bezdomni. Nie mają na co dzień dachu nad głową, nie mają co zjeść, a przede wszystkim nie ma ludzi, którzy obdarzyliby ich odrobiną dobroci i miłości.

Na tej wigilii miejskiej dołączyłam do znajomego księdza Daniela, aby wspólnie składać Boże życzenia, właśnie tym braciom i siostrom zagubionym, niezauważonym — bezdomnym. Modliliśmy się razem z tymi bezdomnymi, prosiliśmy o dużo miłości radości od Boga dla nich, oraz o schronienie.

Chcę tu krótko opowiedzieć o jednym z bezdomnych, którego spotkałam z księdzem podczas tej wigilii. Mowa o panu Darku. Stał on z grupką innych bezdomnych. Kilka minut rozmawialiśmy z nimi. W pewnym momencie zaczęłam rozmawiać z samym panem Darkiem. Nazwał mnie swoją siostrą, podziękował, że do niego podeszłam, że dałam mu dużo ciepła i miłości Widać, że to człowiek z dużą i szczerą wiarą. Pomodliłam się razem z nim, on za mnie, ja za niego. W jego oczach były łzy, lecz to nie były łzy smutku, a radości. Był szczęśliwy, że zwykły człowiek podszedł, żeby porozmawiać tak po prostu z człowiekiem bezdomnym. W moich oczach również pojawiły się łzy, bo również otrzymałam dużo ciepła i dobrego słowa. Cały czas podczas modlitwy ściskaliśmy się za dłonie. Również się przytuliliśmy — tak, z bezdomnym.

Bezdomny to przecież też człowiek, który zasługuje na szacunek, dobre słowo i uśmiech.

Jak pomóc bezdomnym? Po prostu — modlitwą. Módl się o chęć zmiany życia dla nich, o schronienie, o przemianę serca. Zostań przyjacielem bezdomnego, podejmij duchową adopcję. J

W miłości braterskiej nawzajem bądźcie życzliwi! (Rz 12,10)

Jeśli chcesz włączyć się w duchową adopcję bezdomnego, odsyłam Cię do linku poniżej, w nim znajdziesz wszystkie szczegóły akcji, stworzonej przez dobrych ludzi:
https://www.facebook.com/events/144141692901101/



Zachęcam Cię również do polubienia fanpage'a na facebooku „Przyjaciele Bezdomnych”:
https://www.facebook.com/PrzyjacieleBezdomnych/?ref=search


Obejrzyj poniższy filmik w wolnej chwili:

Komentarze